F-07: Klinisch onderzoek en staalname van een bijenkolonie

F-07

Gedurende de namiddag worden verschillende volken op de bijenstand geopend en wordt het management en de verschillende klinische symptomen die kunnen voorkomen bij ziektes besproken. Er worden stalen van bijen genomen en deze worden ter plaatse onderzocht op varroa, nosema en acariose. Ook wordt getoond hoe stalen van broed of andere matrices (honing, stuifmeel, was, etc.) genomen worden.

Maximum 9 deelnemers

Opgepast, deze opleiding vindt niet plaats op de faculteit Diergeneeskunde maar op locatie. ( Regio Oost-Vlaanderen)

F-07: Klinisch onderzoek en staalname van een bijenkolonie

Laatste plaatsen