K-17: Echocardio opfrissing

K-17

De bedoeling van deze praktische namiddag is om met de dierenartsen die de voorbije jaren de module basisechocardiografie op onze faculteit volgden op een interactieve manier echocardiografie casussen te bespreken, en hen de kans te geven om moeilijke zaken nog eens te oefenen. De voormiddag wordt gestart met een korte herhaling van de juiste techniek om een compleet en systematisch echografisch onderzoek van het hart uit te voeren, gevolgd door het overlopen van zelf meegebrachte echocardiobeelden. Natuurlijk kan er daarna onder deskundige begeleiding volop geoefend worden om zich te vervolmaken in de wondere wereld van de echocardiografie.

Wij zouden de deelnemers willen vragen om minstens 2 weken op voorhand hun cases en echocardiobeeldjes door te sturen naar Pascale.Smets@ugent.be

13.30-15.00u:   Herhaling basistechnieken en bespreken beelden (Prof. dr. P. Smets)

15.00-15.30u:   Koffiepauze

15.30-17.00u:   Practicum (Prof.Dr. P. Smets, Da V. Liekens, Da. G.Mampaey)

Voor deze les hadden we graag aan de deelnemers gevraagd om een eigen dier mee te brengen.

K-17: Echocardio opfrissing

Laatste plaatsen

Wij zouden de deelnemers willen vragen om minstens 2 weken op voorhand hun cases en echocardiobeeldjes door te sturen naar Pascale.Smets@ugent.be

Maximum 12 deelnemers