PM-06: INTERACTIEVE WORKSHOP: Grip op je prijs

Een goed en doordacht prijsbeleid ontwikkelen is voor velen een uitdaging. Terwijl het van groot belang is om grip op je prijs te hebben. Niet alleen vertelt het iets over wie jij bent als praktijk, het is ook erg belangrijk voor de continuïteit van je bedrijf. Je rendement hangt er namelijk vanaf en dat bepaalt nou net de ruimte die je nodig hebt om je praktijk in de richting te sturen die je wilt.

Het begint met het bepalen van de prijs die je voor een bepaalde dienst vraagt. Hoe bereken je de kostprijs? En welke marge pas je toe? Wat doe je met je prijzen als een leverancier zijn prijzen verhoogt? Hoe ga je om met inflatie? Veel praktijken weten vaak niet goed hoe hiermee om te gaan. Wat zonde is, want veelal ben je daarbij dief van je eigen portemonnee. Sterker nog, de winstmarge wordt zelfs kleiner.

We laten je op een praktische manier zien hoe je kostprijs berekent, prijsverhogingen doorvoert en marges bepaalt. We bespreken de relatie tussen prijs en de identiteit van de praktijk. Waarmee jij met voldoende bagage naar huis gaat om thuis direct een solide prijsbeleid te kunnen ontwikkelen.

  • 14u00-15u30: deel 1
  • 15u30-16u00: koffiepauze
  • 16u00-17u30: deel 2

Schrijf je hier in voor lessen uit deze cursus

PM06: INTERACTIEVE WORKSHOP: Grip op je prijs

Group 2 Created with Sketch. Studenten 3e master toegelaten
Beschrijving

Een goed en doordacht prijsbeleid ontwikkelen is voor velen een uitdaging. Terwijl het van groot belang is om grip op je prijs te hebben. Niet alleen vertelt het iets over wie jij bent als praktijk, het is ook erg belangrijk voor de continuïteit van je bedrijf. Je rendement hangt er namelijk vanaf en dat bepaalt nou net de ruimte die je nodig hebt om je praktijk in de richting te sturen die je wilt.

Het begint met het bepalen van de prijs die je voor een bepaalde dienst vraagt. Hoe bereken je de kostprijs? En welke marge pas je toe? Wat doe je met je prijzen als een leverancier zijn prijzen verhoogt? Hoe ga je om met inflatie? Veel praktijken weten vaak niet goed hoe hiermee om te gaan. Wat zonde is, want veelal ben je daarbij dief van je eigen portemonnee. Sterker nog, de winstmarge wordt zelfs kleiner.

We laten je op een praktische manier zien hoe je kostprijs berekent, prijsverhogingen doorvoert en marges bepaalt. We bespreken de relatie tussen prijs en de identiteit van de praktijk. Waarmee jij met voldoende bagage naar huis gaat om thuis direct een solide prijsbeleid te kunnen ontwikkelen.

Inschrijven

Prijs
€ 175,00
Eventuele kortingsprijs afh. van uw profiel (zie winkelmandje)