GR-09 Voeding: het belang van micro- en macromineralen bij melk- en vleesvee

GR-09

Bij de rantsoenberekening bij rundvee wordt vooral rekening gehouden met het energie- en eiwitgehalte van het rantsoen, terwijl er doorgaans veel minder belang wordt gehecht aan mciro- en macromineralen. Nochtans is een adequate voorziening van beiden belangrijk voor zowel de gezondheid als de productie en dit bij zowel melk- als vleesvee.

Tijdens deze namiddag zal stil worden gestaan bij het belang van deze micro- en macromineralen en dit zowel voor wat betreft mogelijke deficiënties en overschotten die zelfs kunnen leiden tot intoxicaties.

14u00-15u00: Een overzicht van de belangrijkste micro- en macromineralen in het rantsoen van runderen. (Prof Frédéric Rollin, Universiteit Luik)

15u00-16u00:  Iron supplementation in calves (Ijzersupplementatie bij kalveren - Drs. Lennart Gollbeck, UGent)

16u00-16u30: Pauze

16u30-17u30: Hoe kunnen we in de praktijk de voorziening van micro- en macromineralen monitoren en eventueel bijsturen (Domien Dobbelaere, AVEVE)

GR-09 Voeding: het belang van micro- en macromineralen bij melk- en vleesvee

Deze les gaat ook online door. De link naar de livestream en on demand video vindt u in uw dashboard, op de homepage onder 'mijn profiel'.

Prijs
€ 100,00
Eventuele kortingsprijs afh. van uw profiel (zie winkelmandje)