GP-01: Practicum: geleidingsanesthesie en gewrichtspuncties van het distale lidmaat

GP-01

In dit practicum worden de verschillende lokale anesthesieën van het distale lidmaat die gebruikt worden tijdens het mankheidsonderzoek van het paard uitgelegd en geoefend op preparaten. De theoretische bagage van deze cursus wordt volledig geïntegreerd in het uitgebreid praktisch gedeelte. In deze cursus worden zowel de meest courante anesthesieën (lage anesthesie, hoefgewricht, kogelgewricht, …) als de iets moeilijkere verdovingen van het distale lidmaat (kroongewricht, bursa podotrochlearis, sesamschede, …) onderwezen en geoefend.

Oefeningen op niet levend materiaal

Laatste plaatsen